Азот у шинах: реальна користь чи маркетинговий хід?

Азот у шинах: реальна користь чи маркетинговий хід?
Більшість дорогих шиномонтажів беруть за правило пропонувати всім та кожному накачати шини азотом. Вперше накачування шин нітрогеном (азотом) було використано для авто Формули-1. Згодом азот став застосовуватися для накачування шин легкових автомобілів в багатьох країнах світу, проте в Україні автовласники досить скептично ставляться до цієї процедури. Спробуємо разом розібратися, про що забувають сказати майстри, розхвалюючи азот у шинах, та чи дійсно накачування азотом – вдале рішення.
Особливості накачування шин нітрогеном
Зазвичай шини накачуються повітрям. Накачування азотом полягає в заповненні покришки або чистим азотом, або сумішшю азоту та кисню. Послугу з накачування шин нітрогеном надають далеко не всі СТО та шиномонтажі. Процес досить довготривалий:
  1. Спочатку з шин викачується повітря;
  2. В шині створюється вакуум;
  3. Відбувається накачування азотним генератором;
Азот – інертний газ. Він мало змінюється при нагріванні та охолодженні. Під час великого навантаження на шини його тиск залишається практично незмінним. Це покращує курсову стабільність авто.
Переваги накачування бу шин азотом
Стабільний тиск у шинах, накачаних нітрогеном, покращує опір коченню. Азот у бу шинах сприяє:
  1. Зменшенню гальмівного шляху завдяки оптимальному зчепленню;
  2. Відсутності корозії через низький рівень окиснення;
Азот не викликає утворення конденсату. Через відсутність водяної пари обід колеса та стінки бу шини слугують довше.
Рекламуючи накачування азотом, шиномонтажі зазначають, що використання інертного газу нітрогену замість повітря зменшує ризик вибуху шин. Проте професіонали не використовують термін «вибух» у відношенні до гуми. Гума може тріскатися, на ній можуть виникати грижі, але це не можна назвати вибухом. Якщо авто не бере участь у змаганнях, сенсу в накачуванні шин азотом немає.
Міф про вибухонебезпечність шин, накачаних повітрям, скоріше за все, прийшов з Формули-1. Через те, що гоночні авто розвивають неймовірні швидкості, навантаження на шини дуже велике. При сходженні боліда з траси та аварії кисень в шинах може спричинити серйозну пожежу, лише з цієї причини накачування азотом доцільніше. Для повсякденних поїздок таке надмірне посилення заходів безпеки не потрібно та не є економічно вигідним.
Менший витік та старіння шин
Ще один міф, покликаний продати автовласникам зайву послугу накачування шин азотом, – його менший витік. Аргументація дуже проста – менші молекули кисню швидше виходять з шини, вона здувається, тиск падає, а зчеплення з дорогою погіршується. Натомість азот витікає повільніше, а отже, підкачувати шини доводиться рідше.
Сучасні виробники постійно вдосконалюють склад гуми та конфігурації шин. Герметичність дозволяє тримати стабільний об'єм повітря впродовж 2-3 років. Витік може бути спричинений наявністю тріщин та порізів у шинах. Якщо цілісність бу шини порушена, немає жодної різниці, чим була накачана шина. Вона буде поступово спускатися, відповідно тиск падатиме.
Щодо старіння шин, з цим також можна посперечатися. Зношення протектора залежить від:
  1. Стану доріг;
  2. Реагентів взимку;
  3. Сонячних променів влітку;
  4. Вологи;
  5. Дотримання умов зберігання;
  6. Швидкісного режиму;
Очевидно, що стабільність тиску покращує комфорт поїздок. Але важко стверджувати, що це суттєво впливає на процес старіння зони протектора.
Дорого та незручно
Накачування шин азотом дорожче, ніж звичайне накачування повітрям. Без спеціального обладнання підкачати шини в дорозі, якщо гума була пошкоджена та почала трохи спускатися, не вийде. Якщо ж підкачати повітрям, всі переваги азоту будуть зведені нанівець, а процес накачування знову почнеться з відкачування повітря та створення вакууму.
Варто зазначити, що досягти економічної витрати палива, гарної керованості авто та курсової стійкості можна й іншими способами. Необов’язково шукати брендові шиномонтажі та накачувати шини азотом, достатньо обирати якісну резину бу та вчасно здійснювати заміну зношених покришок. Ми пропонуємо шини бу преміум-класу з відмінними характеристиками. За адекватні кошти ви отримаєте європейську якість автомобільних коліс, які можна накачувати на будь-якому шиномонтажі.