ТОП-5 помилок при виборі бу шин, яких варто уникати
Колеса
є одними з основних елементів авто, які безпосередньо впливають на безпеку поїздок. Від них залежить, як
гарно автомобіль поводитиме себе на різних типах дорожнього покриття, як реагуватиме на команди керма та
здійснюватиме маневри. Неправильно підібрані бу шини можуть призвести до неприємностей на дорозі, заносу та
навіть аварії. Частіше за все автовласники припускаються одних і тих самих помилок, які викликають проблеми з
експлуатацією шин та завдають шкоди підвісці автомобіля. Про 5 найголовніших з них поговоримо далі.
Неправильний розмір
Розмір бу шин
краще підбирати такий самий, як у гуми, яка була встановлена виробником на заводі. Якщо невідомо,
який діаметр, ширина та висота були на перших шинах, а на встановленій бв резині маркування стерте чи
пошкоджене, перевірити типорозмір та індекси швидкості й навантаження можна:
-
у технічній документації до автомобіля;
-
у посібнику або паспорті;
-
на сайтах з шинними калькуляторами;
-
в автосервісі;
Співробітники шиномонтажу або автомагазину можуть підібрати відповідний до моделі авто розмір бу гуми або
допомогти обрати допустимі варіанти модифікації, якщо є бажання змінити діаметр шин.
Невідповідність індексів навантаження та швидкості моделі авто
Індекс швидкості означає максимально допустиму швидкість, які може розвивати автомобіль. Цей параметр впливає на
поведінку авто та керованість.
Шанувальникам швидкої їзди
слід пам’ятати, що перевищення максимально допустимої
швидкості може призвести до:
-
передчасного зношення гуми;
-
розривів ниток корду;
-
стирання протектора;
-
погіршення зчеплення з дорогою;
В несприятливих умовах шини з невідповідним реальній швидкості індексом можуть стати причиною заносу та
серйозного ДТП.
Від індексу навантаження залежить термін експлуатації та зносостійкість гуми. Він має збігатися з індексом,
вказаним на старих шинах, або бути більшим за нього. Неправильно підібраний індекс навантаження погіршує курсову
стійкість авто та може призвести до аварії.
Недотримання сезонності
В теплу пору року використовується літня гума, а в холодну – зимова. Це правило, нехтування якого призводить до
неприємних наслідків.
Літня шина бу
взимку втрачає еластичність, швидко зношується та неадекватно поводить себе
на засніжених та зледенілих трасах.
Зимові шини бу
не переносять їзду по розпеченому асфальту та погано чинять
опір акваплануванню, через що невелика літня морось може стати причиною фатального заносу.
Використання
всесезонної резини бв
виправдовує себе лише в разі нечастих поїздок у стандартних умовах. Для
щоденної безпечної експлуатації автомобіля в мороз гума має бути зимовою, а в спеку – літньою.
Малюнок протектора, який не відповідає умовам експлуатації та стилю кермування
Малюнок протектора
обов’язково обирати залежно від виду дорожнього покриття, особливостей погодних умов та
бажаної прохідності. Набір канавок, ламелей та борозен відрізняється для асфальту, ґрунтових доріг, бездоріжжя
або їзди під час ожеледиці. При цьому
грязьові шини
з особливим протектором для підвищеної прохідності надто
шумні та незручні для міських доріг, а шосейна гума бу не підходить для подорожей по бездоріжжю.
Пріоритет потрібно віддавати гумі з малюнком протектора, що відповідає типу доріг, якими авто пересувається
найчастіше. Правильно підібраний малюнок протектора дозволяє ефективно відводити воду та бруд, краще
зчеплюватися з дорожнім покриттям та простіше здійснювати маневри.
Невідповідність партій у комплекті гуми
Ще однією помилкою при виборі шин бу є недотримання комплектності. Всі 4 колеса повинні мати однакове
маркування. У деяких випадках гума одного бренду виготовляється на різних підприємствах, тому вироби з одним і
тим самим маркуванням можуть мати різні параметри еластичності. Це погіршує комфорт кермування та керованість
автомобіля.